Zaangażowana społeczność to coś, na czym warto opierać swój biznes. Wierne grono klientów, które utożsamia się z Twoją marką, niezależnie czy jest to marka osobista, jest na wagę złota. To oni będą kupować wiernie Twoje najnowsze produkty czy usługi. To również oni są żywa reklamą Twojego biznesu.
Zaangażowaną społeczność tworzy się przez długi czas. Nie ma jednego terminu. Na początku musisz dać coś od siebie, by ludzie Ci zaufali. I coś co jest najcenniejsze to wiedza – jeśli za darmo podzielisz się jej częścią, wrócą oni po kolejną część, płacąc za nią. Ale dając swoim klientom przykład i wiedzę stajesz się autentyczny.
Druga kwestia to Twoje zaangażowanie. Jeśli chcesz coś otrzymać od ludzi, najpierw musisz im to dać. Angażuj się w życie społeczności i kreuj ją poprzez dawanie wsparcia i rad. Ludzie to niewątpliwie docenią i wrócą jeszcze chętniej do Ciebie. Pamiętaj, że tylko konsekwentną pracą i szczerymi chęciami pokażesz ludziom to, że można Ci zaufać. Jeśli będziesz im się też przypominać regularnie.